Bli scout i Älvsjö scoutkår!

I Scouterna hittar du både äventyr, utmaningar, gemenskap och friluftsliv, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Vad kul att just du vill börja i Älvsjö Scoutkår!
För tillfället har vi kö till alla spåraravdelningar (åk 2-3), alla upptäckaravdelningar (åk 4-5) och alla äventyraravdelningar (åk 6-8).
Vi kontaktar er allt eftersom det finns plats!

Med anledning av att intresset att börja i Älvsjö Scoutkår har exploderat de senaste åren och tillströmningen av scouter inte matchas av nya ledare så har vi två förtursregler:

Följande barn har förtur till att börja:

1. Barn till aktiva scoutledare.
  2. Barn till aktiva kårfunktionärer.

Föräldrar är varmt välkomna att bli scoutledare eller kårfunktionär! Se Bli scoutledare och Engagera dig

Finns det fler barn i familjen så anmäl gärna alla på en gång (separata formulär), det gör det lättare för oss att planera inför framtiden.

Här kan du läsa mer om våra avdelningar!