Alla Älvsjös spåraravdelningar,  upptäckaravdelningen Valarna
samt vår vänkår Ti Partinos från Hägersten
ordnar lägret På Spåret 17-20 juni 2017

Älvsjö scoutkår har nu varit på spåret i 75 år och nu påbörjar vi resan i framtiden.

På lägret kommer vi bli omkring 200 scouter från Älvsjö scoutkår  och Ti Partin0s. Vi har program och aktiviteter tillsammans med många andra scouter från andra kårer i Stockholmsområdet.

Ny information inför lägret.

Samling vid scoutlokalen för avfärd mot lägret LÖRDAG den 17 juni kl 07:30.
Bussarna åker senast kl 08:00.

Vi beräknar att åka från Vässarö på tisdagen omkring kl 16:00. Det innebär att vi är i Älvsjö omkring kl 18:00. När vi kommer hem behöver vi hjälp med att få in lägermaterial i huset samt att hänga upp våra använda tält.

På lägerområdet finns en kiosk (Markan) som vi kommer att besöka max 2 ggr under lägertiden. Där finns godis, glass samt Vässarötröjor. Godispeng 100 kronor.

Mobiltelefoner vill vi inte att barnen har med sig. Det finns gott om vuxna som barnen kan vända sig till om de vill ringa hem under lägertiden. Vill ni nå ert barn lämnar ni ett meddelande på 072-5427512 eller kontaktar Vässarös expedition på 0176- 370 22.

Vi ska försöka hinna med att visa på Älvsjö Scoutkårs facebooksida hur roligt vi har det.

NÄR

Vårt läger är lördagen den 17 juni till tisdagen den 20 juni

VAR

på Vässarö, scouternas egen ö ca 14 mil NNO om Stockholm

HUR

Vi åker till Vässarö i hyrda bussar från scoutlokalen tidigt på lördagsmorgonen.  Ta med lite att äta eftersom det blir en tidig morgon.
Bussarna avgår inte utanför scoutlokalen utan längre ned på gatan. En plan om vilka avdelningar som åker i vilka bussar kommer att finnas vid scoutlokalen.

Utrustningslista

Ha gärna utklädningskläder med dig.

KOSTNAD

Spårare: 1300 kr

Upptäckare: 1300 kr

Föräldrar och småsyskon 5-8 är: 850 kr

Tillfälliga besökare: 300 kr första dygnet, 250 kr efterföljande, Medtag eget tält.

Ledare:  500 kr

Lägeravgiften betalas på Steklarnas Plusgiro-konto 16 60 85-1 senast 1 maj.

Efter den 1 maj tillkommer en avgift på 100 kr

FRÅGOR

Ring Kim på tel 08-1234 0354

Ojdå! Vi kunde inte hitta ditt formulär.