Äventyrare 12–15 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Det är kul att vara med i Scouterna. Tillsammans med kompisar får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som äventyrarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag och i får alla vara med och ta plats. Vi lär oss inte genom att läsa böcker som i skolan, i Scouterna provar vi på hur det är att göra på riktigt. Tillsammans bestämmer ni vad ni ska göra, det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Eller så gör ni som äventyrarscouterna Piraterna och bestiger Kebnekaise!

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Kråkfåglarna

Vi kör äventyrsmöten för alla mellan 12-15 år. Häng med på häftiga hajker, roliga helgutfärder och fartfyllda torsdagsmöten.

Mötestid

Torsdagar 19:00 – 21:00

Plusgirokonto

Ledare

Nedan hittar du kontaktinformation till ledarna på Kråkfåglarna. Vill du kontakta alla ledare på Kråkfåglarna samtidigt med ett mejl? Använd adressen krakfaglarna@alvsjoscout.se.

Följ ledarna på instagram: @cool_crows

Rop

Akta er å milda makter!
Här är ett gäng med friska takter.
Känd i slottet känd i torpet:
Kråkan, Skatan, Kajan, Korpen.
Tidigt uppe sent i säng, alltid redo ta poäng.
KRÅKFÅGLARNA – ÄLVSJÖ!

Patrullrop

Skrajpen

I detta gäng finns ingen stjärna,

fösöka slå oss får ni gärna

Skrajpen kämpar alltid väl,

i vått och torrt och ädelt spel.

SKRAJPEN, SKRAJPEN, ÄLVSJÖ!

Kråkan

Ut i skog och mark vi oss svinga fram

grå som sten och hård som flinta vi försöker alla finta