Kårstyrelsen väljs varje år av stämman och har till uppgift att under verksamhetsåret löpande genomföra det som kårstämman beslutat om. Det innebär till exempel att styrelsen sköter kårens ekonomi, fattar beslut om investeringar gällande material och lokal, och säkrar verksamheten genom att jobba med att tillsätta ledare på avdelningarna.

Scouternas vision är ”Unga som gör världen bättre” och det finns ett mål och strategidokument som som pekar ut i vilken riktning man ska jobba fram till 2025 ( se här nedanför).
Styrelsen har utifrån detta dokument och tagit fram en verksamhetsplan som man jobbar efter. Denna är indelad i fokusområdena

• Scouterna utvecklas till förebilder
  • Vi överträffas scouternas förväntningar i varje möte
  • Fler ska få uppleva scouting

Verksamhetsplanen hittar du i dokumentet här nedanför.

Styrelsen träffas ca en gång i månaden, datum hittar du i kalendern.

Kårmedlemmar har alltid möjlighet att närvara och yttra sig vid styrelsemötena. Vill du göra det, eller av annan anledning kontakta någon av oss i styrelsen, kan du maila karstyrelsen@alvsjoscout.se eller kontakta enskilda personer, se kontaktuppgifter nedan.

Protokoll från styrelsemötena hittar du här

Styrelse

Kim Lindskog

Vice Kårordförande, Grensamordnare Spårarna, Medlemsregistrerare, Bidragssamordnare