I Scouterna är det roligt bus utomhus som gäller. Du kan börja som spårarscout när du är åtta år, och var beredd på äventyr redan från första dagen.

I Scouterna får du nya kompisar som precis som du tycker att det är superskoj att vara utomhus.

När du kommer till oss som spårarrscout vet vi att du inte har någon tidigare erfarenhet av scouting och börjar därför från första början med den riktigt grundläggande kunskapen inom scouting som naturkännedom, samarbete, knopar, scoutlagar, chiffer samt mycket mer som du får se när du kommer till oss.

Du får även möjlighet att följa med på våra mysiga, populära utfärder där vi sover över i någon trevlig stuga. Dessutom kan du bidra med det du lärt dig på den årliga distriktstävlan, Myrstigen.

Mötesdagar: Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag