toblerone-1-835x467

Matterhorn

Utmanarlag för scouter födda 2005

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt, du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen.

Mötestid

Onsdagar 19:00 – 21:00 i Bygget

På gång just nu

Terminsplaneringen hittar du här!

Inbetalning

Inbetalningar görs via Swish till följande nummer: 123 185 06 01

Märk betalningen med ”UTM: Matterhorn”

Rop

En Hängmatta, en Hängmatta, det är en matta med hängslen i.
Och är det inga hängslen i, så är det ingen Hängmatta.
En Hängmatta, en Hängmatta, det är en matta med hängslen i.
För, Hälge, Ärlig, Niklas, Gustav, Martin, Adam, Tore, Tore, Olof, Rudolf, Niklas, Adam
HÄNGMATTORNA ÄLVSJÖ

Hör gärna av dig om det är något du undrar över!

Skicka ett mail till matterhorn@alvsjoscout.se för att nå alla ledare samtidigt.

Kontaktuppgifter till oss finner du nedan:

Sinéad Eriksson

Ledare Matterhorn