Portal kurbits

Sommaren 2023 anordnar avdelningarna flera läger för Älvsjöscouterna

1. 16-19 juni. Sälarna  ”Arrgh!”  Gladö Kvarnsjöns naturreservat.

1. 17-20 juni, Steklarna, Hedenhös, Grodorna och Baggarna ”Den försvunna diamanten” Vässarö.

1. 26 juli -4 augusti, Marklöparna och Kråkfåglarna är på distriktslägret ”Den hemlighetsfulla ön”, Vässarö.
      Buss avgår från Bygget 26 juli kl 10:00. Samling senast 09:30.
      Hemfärd från Vässarö 4 augusti kl 15:00, vilket gör att bussen beräknas vara hemma omkring 18:00

1. 27 – 4 augusti, Snapphanarna och Eldfåglarna är på distriktslägret ”Den hemlighetsfulla ön”, Vässarö.
      Buss avgår från Bygget 27 juli kl 07:00. Samling senast 06:30.

1. 7-10 augusti, Björnarna är på distriktslägret ”Den hemlighetsfulla ön”, Vässarö.
      Buss avgår från Bygget 7 augusti kl 09:00. Samling senast 08:30.
      Hemfärd från Vässarö 10 augusti kl 15:00, vilket gör att bussen beräknas vara hemma omkring 18:00

1. 7-12 augusti, Stimmet. Valarna och Skaldjuren är på distriktslägret ”Den hemlighetsfulla ön”, Vässarö.
      Buss avgår från Bygget 7 augusti kl 09:00. Samling senast 08:30.
      Hemfärd från Vässarö 12 augusti kl 15:00, vilket gör att bussen beräknas vara hemma omkring 18:00

För mer info, välj rätt lägerperiod ovan.

Många av våra äldre scouter kommer att åka på World scout jamboree som i år arrangeras i Sydkorea

Anmälningar till Älvsjö Scoutkårs arrangemang är bindande. Med arrangemang menas våra dagsutflykter, övernattningar, hajker, kurser, läger och liknande händelser.
Den som anmält sig till ett arrangemang är skyldig att betala hela den avgift som gäller för arrangemanget, med följande undantag:

1. Den som avanmäler sig på grund av egen sjukdom som inte var känd vid anmälan och hindrar deltagande på arrangemanget, och kan styrka detta med läkarintyg, får om kårstyrelsen eller den av kårstyrelsen utsedd ansvarige godkänner skälen inbetalt belopp med avdrag av en avbokningsavgift återbetalat. Avbokningsavgiften är 10 % av hela avgiften för arrangemanget.

2. Den som avanmäler sig på grund av nära anhörigs sjukdom eller dödsfall, får om kårstyrelsen eller den av kårstyrelsen utsedd ansvarige godkänner skälen inbetalt belopp med avdrag av en avbokningsavgift återbetalat. Avbokningsavgiften är 10 % av hela avgiften för arrangemanget.

3. Den som har andra synnerliga skäl att avanmäla sig kan skriftligen ansöka till kårstyrelsen om att få delar av inbetalt belopp återbetalat.

Vid avanmälningar utan ovanstående skäl sker ingen återbetalning. Om inbetalt belopp är lägre än om- respektive avbokningsavgiften sker ingen återbetalning, och den som avanmäler sig är skyldig att betala in resterande belopp upp till om- respektive avbokningsavgiften.

Angående nedsättning av avgift och delbetalning

1. Den medlem som inte har möjlighet att betala hela arrangemangets kostnad kan ansöka om nedsättning av avgiften hos Kårstyrelsen, alternativt hos Scouternas stödfond.