Ett arbete med att uppdatera kårens grafiska profil påbörjades 2015. Efter ett långt arbete såg kårens nya logtyp ljuset under 2016 i form av nya kårtröjor. Kårens grafiska profil utgår från Scouternas grafiska profil och kårens vapensköld som förenklats.

Att tänka på:
Kårens logotyp finns i två versioner, med och utan Scouternas lilja. I den interna kommunikationen i kåren kan versionen utan lilja användas. Men i all extern kommunikation skall versionen med Scouternas lilja användas.

Vid tryck:
Kårens logotyp finns även i .ai format vilket oftast är det format som önskas från tryckerier. Behöver du filerna i .ai hittar du dem här. De går tyvärr inte att ladda upp här då det inte tillåts av säkerhetsskäl.
Vill du trycka material till kåren kan du kontakta PRINTER, som bland annat levererat kårens tröjor, julmarknadslapparna, beachflaggor och banderoller. Uppge koden ”Alvsjoscout10” vid beställning för 10% rabatt.

Här hittar du logotyper