Medlemsavgifter

5 mars, 2020 av Kim Lindskog

För dig som redan är medlem går medlemsfakturan ut den sista januari för våren och första september för hösten.

För nya medlemmar skickas faktura ut under månaden efter registrering (uppehåll under sommar och julledighet) .

Fakturan går ut via något av:

• Kivra
  • e-faktura
  • e-post
  • brev (vanlig post) endast om du valt detta i Scoutnet

Minderåriga får sin medlemsavgift via e-faktura, Kivra eller brev (endast om du valt det i Scoutnet)

Vuxna medlemmar som inte har Kivra eller e-faktura får i första hand fakturan med e-post, har du ingen e-postadress registrerad skickas den med vanlig post.

Läs mer om hur du ändrar faktureringsmetod här

Skulle du sakna din faktura? I så fall hittar du den i medlemsregistret Scoutnet (www.scoutnet.se). Du kan nu använda personnummer (12 siffror med bindestreck) som användarnamn.

Har du fått en faktura även om du slutat? Hör av dig till vår medlemsregistrerare (kim.lindskog@alvsjoscout.se). Meddela gärna även ledarna på avdelningen.

Medlemsavgiften för Älvsjöscouter