Nominera till kårstyrelsen

2 maj, 2023 av Jonas Brunemalm

Nu är det dags att kandidera eller nominera till kårstyrelsen för nästa verksamhetsår, 2023-2024.

Scoutåret närmar sig sitt slut och i Älvsjö Scoutkår slutar verksamhetsåret direkt efter sommaren.

Så tidigt på hösten har vi årsmöte. Då skall vi i kåren också välja en styrelse för nästa verksamhetsår.

Som Ledamot i kårstyrelsen företräder man både sig själv, sina kompisar på t.ex. avdelningen, men också hela kåren och alla dess medlemmar.

Man får jobba med att både förvalta kåren och utveckla den.

En kravprofil skulle kunna se ut så här:

– Handlingskraft

– Engagemang

– Vilja att göra något för kåren

– Förvaltare, ordning o reda

– Lagspelare

– Öppen för förändringar

Vet du med dig att detta är något du skulle vilja göra, eller vet du någon som skulle vara klippt och skuren för en roll i kårstyrelsen, tveka ej att kandidera eller nominera den du tänker på. Du gör det genom att maila valberedning@alvsjoscout.se. Skriv namn, roll och kort motivering.

För valberedningen

Karl S