Go West

ÄVENTYRARNAS SOMMARLÄGER 2024

Älvjsö scoutkårs fyra äventyraravdelningarna kommer i år åka på gemensamt läger.
Lägret kommer utgå från kärnan i Äventyrarscoutingen; patrullen och äventyret

Resa ner till västkusten kommer att ske gemensamt med tåg och lokaltrafik

Lägret kommer att bestå av tre delar.
De första dagarna komma vi att hajk tillsammans med våra vanliga avdelningar. Avdelningar kommer att åka till olika platser för att sedan hajka mot Sparreviken.
Del två av lägret kommer vi att leva lägerliv i Sparreviken och göra aktiviteter i avdelningsmixade patruller.
De sista dagarna kommer vi hajka med våra nya kompisar i de andra avdelningarna både på land och hav.

Resa hem till Stockholm kommer ske med buss och tåg.

PLATS: Sparreviken och området mellan Sparreviken och Uddevalla/Trollhättan/Lilla Edet där vi kommer att hajka.

NÄR: 3-10 augusti på västkusten och sista natten sover vi hemma på Bygget där lägret avslutas.

PRIS: 3500 kr till PG: 92 42 11-6 eller Swish 123 178 30 75.

Betalning sker senast den 30 april till konto:  Märk med ÄV + deltagarens namn och avdelning
Om betalning efter 30 april tillkommer en avgift på 200 kr.

Scouter 3500 kr

Anmälan sker via denna länk:

Som scout loggar man in med sitt medlemsnummer eller sitt personnummer (12 siffror) som användarnamn. Begär ett nytt lösenord (om du inte vet vilket du har förstås). Lösenordet skickas till den mailadress som finns registrerat i Scoutnet. Får du inte något lösenord är det fel mailadress. Kontakta din avdelningsledare eller skicka ett mail till Kim och ange vilken mailadress du vill ha skickat till.

I mitten av juni kommer det komma ett lägerbrev med mera information

Har ni några frågor eller funderingar får ni gärna maila eller ringa oss i lägerledningen

Snapphanarna
Frida Liif       frida.liif@gmail.com  070-154 42 61