(OBS!! Denna sida är inte klar. Uppdateras efterhand som mer info finns.)

2024 anordnar avdelningarna flera läger för Älvsjöscouterna.

För mer info, välj rätt period nedan.

Betalning till samtliga läger görs på postgirokonto 92 42 11-6 eller Swish 123 178 30 75
Vid betalning skriv först koden för lägret, se nedan och därefter scouten/förälderns namn.
En betalning per deltagare tack!

1.  15-18 juni. Spårarna (Baggarna, Björnarna, Hedenhös, Grodorna, Steklarna) Ratatosk på Vässarö. Kod VÖ

2. 2-7 juli. Upptäckarna (Skaldjuren, Stimmet, Sälarna, Valarna) Quatrolandia på Påta. Kod Påta

3. 1-7 juli. Utmanarna (Mattisrövarna, Nurmikko, Matta Hari) Vässarö, Kod UTM

4. 3-10 augusti. Äventyrarna (Eldfåglarna, Snapphanarna, Marklöparna, Kråkfåglarna) Go West, Västkusten Kod ÄV

Anmälningar till Älvsjö Scoutkårs arrangemang är bindande. Med arrangemang menas våra dagsutflykter, övernattningar, hajker, kurser, läger och liknande händelser.
Den som anmält sig till ett arrangemang är skyldig att betala hela den avgift som gäller för arrangemanget, med följande undantag:

1. Den som avanmäler sig på grund av egen sjukdom som inte var känd vid anmälan och hindrar deltagande på arrangemanget, och kan styrka detta med läkarintyg, får om kårstyrelsen eller den av kårstyrelsen utsedd ansvarige godkänner skälen inbetalt belopp med avdrag av en avbokningsavgift återbetalat. Avbokningsavgiften är 10 % av hela avgiften för arrangemanget.

2. Den som avanmäler sig på grund av nära anhörigs sjukdom eller dödsfall, får om kårstyrelsen eller den av kårstyrelsen utsedd ansvarige godkänner skälen inbetalt belopp med avdrag av en avbokningsavgift återbetalat. Avbokningsavgiften är 10 % av hela avgiften för arrangemanget.

3. Den som har andra synnerliga skäl att avanmäla sig kan skriftligen ansöka till kårstyrelsen om att få delar av inbetalt belopp återbetalat.

Vid avanmälningar utan ovanstående skäl sker ingen återbetalning. Om inbetalt belopp är lägre än om- respektive avbokningsavgiften sker ingen återbetalning, och den som avanmäler sig är skyldig att betala in resterande belopp upp till om- respektive avbokningsavgiften.

Angående nedsättning av avgift och delbetalning

1. Den medlem som inte har möjlighet att betala hela arrangemangets kostnad kan ansöka om nedsättning av avgiften hos Kårstyrelsen, alternativt hos Scouternas stödfond.